Big bus tour

13 december 2018 - Sydney, Australië

We hebben vanochtend om 09.00 de eerste bus gepakt die hoort bij de route. We wilden vandaag de stad Sydney verkennen door middel van de Big bus tour. Bij deze tour kan je bij alle hoogtepunten uitstappen en vervolgens weer opstappen. Een super handige manier om de stad te verkennen, want je weet zeker dat je alles gaat zien!

Onze eerste stop was bij het Sydney Opera House. Echt iets wat je moet zien natuurlijk wanneer je in Sydney bent.

Sydney 1 Sydney 2 Sydney 3 Sydney 8

We zijn daarna bij een vismarkt uitgestapt. Dit was een grote parkeerplaats met daaromheen allemaal winkeltjes waar verse vis werd gemaakt. Erg leuk om te zien. Bizar veel Chinezen zaten hele vissen naar binnen te werken. Je zou bijna denken dat we in China zijn in plaats van Australië.

Vis 1 Vis 2 Vis 3 Vis 4

Daarna zijn we naar de China Gardens geweest. Hier moest je entree voor betalen en dan had je toegang tot ''bijzondere tuinen van vriendschap''. Het was mooi in elkaar gezet met water, watervalletjes, veel groen en mooie paden. Dit was zeker de moeite waard om verkend te hebben! Ik blijf me erover verbazen hoe groot de lizzards hier zijn en dat ze zomaar ineens voor je voeten lopen.

Sydney 5 Sydney 7 Sydney 6 Lizzard 1 Lizzard 3

Uiteraard hebben we ook The Harbour Bridge gezien en hebben we afgesloten bij Bondi Beach. Een leuke dag en ik vind Sydney een gemoedelijke en overzichtelijke stad. In 1 dag heb je echt alle hoogtepunten gezien en kan je gaan oriënteren waar je de overige dagen aan wilt besteden! Morgen gaat de wekker om 06.00 want dan gaan we een dagtrip doen naar de Blue Mountains!

Sydney 4

1. Corre rietbergen: