Blue Mountains

14 december 2018 - Blue Mountains, Australië

Vanochtend om 06.00 ging de wekker want we werden om 07.00 bij een bepaald punt verwacht waar de bus op ons zou wachten. We hadden vandaag een dagje gepland door de Blue Mountains! We waren met een groepje van 8 personen, allemaal meiden dus was erg gezellig!

We hadden eerst een kleine stop om wat snacks in te slaan en te ontbijten. Het beloofde een zware tocht te worden (en daar was niks aan gelogen)

De tweede stop was gelijk het heftigste, maar wel super mooi. We begonnen een stukje door de wolken, wat wel jammer was voor het mooie uitzicht. Iedereen had natuurlijk regenjacks, poncho's en paraplu's mee behalve wij, want ja: het zou bloedje heet zijn in Australië. Uiteindelijk waren we nat tot ons bot, maar het uitzicht was echt de moeite waard.

ModderpadOverzichtfotoStijle trappenIn de wolkenUitzicht vanaf boven

Via steile trappen zijn we helemaal naar beneden geklommen om de grote waterval van onder te kunnen zien. Naar beneden was nog wel grappig, naar boven toe moesten we onderhand aan het infuus. Ook vertelde de gids nog eventjes doodleuk dat het hele bos vol zat met dodelijke giftige spinnen en dat ze zo agressief zijn dat ze gewoon achter je aan rennen. Had ik eerlijk gezegd liever niet geweten :)

Zeiknat geregend :)WatervallenWaterval

Eenmaal terug in de bus konden we een beetje opdrogen en bijkomen. We kregen een lekker belegd broodje als lunch en gingen toen verder naar het volgende punt. Dit was een uitzichtpunt om de drie gezusters te kunnen spotten. Het was alleen super mistig dus we hebben lekker een koffietje gekocht om op te warmen. Daarna zijn we nog naar een punt gereden waar je op een kliff kon staan. Super mooi uitzicht! Ik vond het staan al spannend genoeg, want een aantal toeristen zijn hier al gesneuveld dus ik ben op veilige afstand gebleven.

Living on the edge

De laatste stop zou zijn om met kangaroos te kunnen chillen, maar door de regen was de weg overspoeld dus we zijn via een rotswand naar beneden geklommen en zijn toen bij een meertje aangekomen. Hier hebben we lekker met een biertje gezeten om vervolgens terug te keren naar ons hostel.

Meertje

In het hostel stond er een gratis barbecue op ons te wachten - gratis voedsel is natuurlijk nooit verkeerd! Om 22.00 nemen we de gratis bus naar een barretje waar we gratis entree hebben en een gratis drankje. Ongelofelijk veel gratis en dat voor een stelletje Nederlanders :)

Bbq

Morgen gaan we Sydney wat verder verkennen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Truus:
    14 december 2018
    Super mooie foto’s Naomi, jullie maken wat mee. Geniet nog maar lekker want hier kom je straks in de kou! 🤗🤗
  2. Opa Oma:
    14 december 2018
    Hoi Naomi, er komt maar geen eind aan die geweldige reis met al die prachtige foto,s. Echt iets om goed op te bergen, zodat je die later over 50jaar nog net zo scherp kan zien en opnieuw beleven. Volgende week niet meer zo koud , speciaal voor jullie anders is overgang te groot. Nog even flink genieten en dan hier de feestdagen , ook wel leuk. 🌲🌲🌲🌲🎅🎅🎅🎅