Brisbane

6 december 2018 - Brisbane, Australië

Vanochtend hebben we nog lekker ontbeten in Noosa en zijn we vol goede moed naar Brisbane gereden. Hier zouden wij 1 nachtje slapen.

Toen wij aankwamen bij het hostel viel het ons op dat er nergens parkeerplekken waren, terwijl wij alles hebben geboekt op: gratis parkeren. Ze vertelde bij de receptie dat er een evenement was en dat we maar ergens in de stad een plekje moesten zoeken. Na een uur rondgereden te hebben hadden wij nog steeds geen plekje gevonden. Eenmaal terug bij het hostel vroegen we of we dan vast onze bagage mochten droppen want anders moesten we 40 minuten lopen met de zware bagage en of ze een adres had van parkeermogelijkheden. Dit mocht niet ... en we moesten maar gewoon opnieuw gaan zoeken en anders in een parkeergarage gaan staan (deze garages kosten minstens 40 euro voor 3 uurtjes dus reken maar uit hoeveel dat is voor een hele dag). Na 2 uur zoeken waren we er helemaal klaar mee en hebben we besloten om Brisbane te annuleren en door te rijden naar de volgende bestemming: Byron Bay. Helaas ging vervolgens de mobiel van Laura kapot dus dit was nog een domper.

We hebben onze accommodatie in Byron Bay gebeld ( we zouden hier eigenlijk vrijdag tot maandag verblijven) om te vragen of ze al een nachtje eerder plek hadden en dit hadden ze gelukkig!

Op weg naar Byron Bay zijn we gestopt bij een dierentuin waar je met koala's op de foto kon en waar je kon knuffelen met kangaroos. Dit maakte de dag weer goed. De kangaroos zijn zo grappig en lekker zacht. Het was echt leuk om mee te maken!

Begin van dierentuin Liggende kangaroo Kaola Foto met kangaroo 1 Foto met kangaroo 2 Met de koala Met zijn 3 Staande kangaroo Kangaroo  Heel veel

Byron Bay is een klein dorpje met een gezellige winkelstraat en het hostel is helemaal top. Lekker voor de deur parkeren, gratis avondeten, gratis wifi en een fijne sfeer in het hostel. Elke avond is er entertainment dus dit is ook erg leuk! In Byron Bay is het nog een uurtje later dan in Nederland dus we zitten nu op een tijdverschil van +10 uur :)

Zondagavond zal ik een blog erop zetten over de komende drie dagen in Byron Bay - er staan weer genoeg leuke activiteiten op de planning!

1. Corina:
    6 december 2018
    Wat geweldig om te zien allemaal !
  2. Hennie van rosmalen:
    6 december 2018
    waauw echt gaaf zeg ziet er allrmaal toppie uit
  3. Opa Oma:
    6 december 2018
    Zo mooi om dat allemaal mee te maken het is een hele andere wereld .prachtig .genietse .🐅😻🧘‍♀️🙋‍♀️😘