Byron Bay

9 december 2018 - Byron Bay, Australië

Vrijdagochtend werden wij in de ochtend opgehaald om te gaan surfen. We kregen eerst uitleg op het strand en vervolgens konden we het echt gaan doen in de zee. In het begin was het doodeng, maar daarna super gaaf! Het ging zelfs nog best goed.

In de middag zijn wij het stadje ingegaan en hebben we zelf sieraden gemaakt. Alle drie hetzelfde armbandje dus een mooi aandenken voor thuis! Daarna nog lekker wat gedronken in het stadje.

In de avond hebben we lekker in het hostel gegeten en vervolgens was er een karaoke avond. Super gezellig en na een paar biertjes zongen we de sterren van de hemel.

Byron Bay 1.1 Byron Bay 1.2 Byron Bay 1.3 Byron Bay 1.4

Zaterdagochtend zouden we gaan kayakken, maar vanwege het weer was dit geannuleerd. Door de hoge golven was de kans op dolfijnen 0%. Super jammer. Snel een nieuw plan opgesteld en besloten om in de auto te stappen en via een mooie route langs twee watervallen te gaan. Dit was zeker de moeite waard! Bij de ene waterval hebben we wat gezwommen en de tweede waterval was maar liefst 200 meter hoog, om duizelig van te worden.

In de namiddag zijn we naar de vuurtoren geweest om de zonsondergang te bekijken. Door de wolken was er weinig van te zien, maar de vuurtoren zelf was wel erg leuk. Ook nog wat haaien gespot. In de avond hebben we in het hostel gegeten en zijn we daarna nog een ijsje wezen eten in het stadje.

Byron Bay 2.1 Byron Bay 2.2 Byron Bay 2.3 Byron Bay 2.4 Byron Bay 2.5 Byron Bay 2.6 Byron Bay 2.7 Byron Bay 2.8

Vanochtend zagen we dat het zonnetje scheen dus snel de bikini's aangetrokken en lekker aan  het zwembad gaan liggen. In het hostel hebben we mensen ontmoet uit Beesd dus super toevallig. Vandaag zijn er ook nog wat mensen uit Buren aangekomen dus in de namiddag besluiten we om met zijn alle door het stadje te gaan en hebben we wat gegeten in een barretje. Daarna nog ergens koffie gedronken en verder lekker in het hostel gezeten. Een lekker rustig dagje!

Morgenochtend vertrekken we om 07.00 naar Arrawarra, hier zit een vriend uit Meteren waar we dus gezellig op visite gaan om vervolgens door te rijden naar onze stop in Coffs Harbour.

Next stop: Coffs Harbour

1. Truus:
    9 december 2018
    Hoe bijzonder allemaal zo ver weg en dan toch nog mensen uit de buurt tegen komen veel plezier