Cape Tribulation

23 november 2018 - Cape Tribulation, Australië

Donderdagochtend hebben wij de auto opgehaald in Cairns. Toch best spannend om voor het eerst aan de linkerkant te rijden, maar met gelijk in Cairns 10 stoplichten en 20 rotondes wende het super snel!

Auto Ingepakte auto

Via de Captain Cook Highway zijn wij richting cape tribulation gereden. De route was super mooi langs de kust. Onderweg waren er nog wat uitkijkpuntjes waar we gestopt zijn met de auto.

Uitzichtpunt Uitzichtpunt

Op een gegeven moment moesten we met de ferry naar de andere kant toe. Ook leuk om meegemaakt te hebben. Vanaf de andere kant begon echt ´´het junglegevoel´´ naar onze accommodatie toe.

Bord

Eenmaal aangekomen bij de accommodatie hebben we onze spullen gedropt en zijn we gaan wandelen door een soort regenwoud richting het strand. Ontzettend veel spinnen en ongedierte, maar het eindpunt was de moeite waard! Je mocht alleen het water niet in, omdat er kwallen en krokodillen zaten.

Uitzicht strand Uitzicht strand Uitzicht strand Bos

Hierna hebben we nog een stuk gewandeld en hebben we ergens wat gedronken en bij een rivier gekeken die er ineens was. Eenmaal terug op de accommodatie hebben we nog wat gezwommen en dachten we lekker op de kamer te gaan zitten met wifi, maar dat viel vies tegen. Er was geen wifi en zelfs geen bereik. Om 17.00 stopte het personeel met werken en kon er alleen gecommuniceerd worden via een walkytalky. We zijn toen wat gaan eten in het restaurant en dachten een rustige avond voor de boeg te hebben. Eenmaal terug op de kamer werden wij verrast door twee mega kakkerlakken en het heeft 2,5 uur in beslag genomen om deze te kunnen vangen.

Kakkerlak

Vrijdagochtend zijn we na een rumoerige nacht (geen fijn idee al die kakkerlakken op de kamer) de auto gaan inpakken en hebben we deelgenomen aan een tour over de rivier om krokodillen te spotten. Dit was leuk om te doen en we hebben 1 baby krokodil gespot.

EC1E9F94-143F-43EF-ADA0-3AACA174E4A5 Boot krokodil

Hierna zijn we weer teruggereden naar Cairns en hebben we onderweg nog een stop gemaakt bij een uitzichtpunt. In Cairns voor de eerste keer getankt en nu weer ingecheckt bij ons eerste hostel. Exact dezelfde kamer, bedden en zelfs dezelfde meiden als afgelopen week.

Uitzicht

Next stop; Townsvillle

1. Opa Oma:
    23 november 2018
    Hoi hoi .wat een verhaal .wel iets anders dan wandelen in Meteren wel erg mooi hoor .zo leer je ook het vangen van kakker lakken .hier zijn ze ook maar niet zo groot .👍👍👍😍👄
  2. Isabella:
    23 november 2018
    Wat gaaf allemaal! Behalve dan die kakkerlakken, maar dat hoort er ook een beetje bij😉