Hong Kong

18 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Vanochtend zijn we 1,5 uur eerder geland dan gepland. Super fijn! Dit betekende alleen wel dat we al om 04.00 in Hong Kong waren. Iets te enthousiast om rond deze tijd de stad al in te gaan. We hebben eerst op het vliegveld wat geslapen tot 09.00, toen onze bagage apart gezet, omgekleed, ontbeten en hebben toen de taxi genomen naar ons eerste startpunt van de dag: een kabelbaan die ons naar de grote boeddha zou brengen. Deze kabelbaan duurde 20 minuutjes en was echt heel gaaf. We gingen mega hoog, maar de uitzichten waren super!

Kabelbaan Uitzicht kabelbaan

Vanaf het uitstappunt hebben we lekker op een terrasje gezeten en zijn vervolgens doorgelopen naar de boeddha. Met bijna 300 treden stonden we op de top. Ik vond het indrukwekkend om te zien!

Vlaggen Big Buddha Ikzelf Big buddha Buddha Buddha Uitzicht buddha

Vanaf dit punt hebben we een taxi genomen naar Mong Kok en vanaf hier zijn we gaan lopen naar Ladies Market. Dit zou een beetje New York moeten voorstellen met super veel reclameborden en een totale chaos aan mensen. Het was opvallend dat wij de enige toeristen hier waren en ook nog eens zomers gekleed. We hebben ons nog nooit zo bekeken gevoeld. Ik had op een gegeven moment zelfs dat twee vrouwen in mijn armen knepen om te vragen of ik het niet super koud had en werd vervolgens nog een paar keer op mijn kont geslagen. Het kan allemaal in Hong Kong :)

Mong Kok Taartje

We hebben wat souvenirs ingeslagen en zijn vervolgens naar het tentje gegaan waar we een maand geleden begonnen zijn met een koffie en taartje. Hierna zijn we teruggegaan naar het vliegveld en hebben hier avondeten op. Een lekkere pizza.

Pizza

Over 3,5 uur gaat onze vlucht van maar liefst 13 uur naar Amsterdam en zit deze reis er dus op! De spaarrekeningen kunnen weer aangevuld gaan worden :)

1. Mama:
    18 december 2018
    Geweldig allemaal,jullie maken wel wat mee 😘
  2. Opa Oma:
    18 december 2018
    Prachtig allemaal.hele mooie herindering.en een leuke af sluiting.xxxxx
  3. Truus:
    Goede vlucht,......... na die 13 uur ben je weer in Holland 🇳🇱🇳🇱🇳🇱
  4. Corina:
    18 december 2018
    Geweldig wat een mooie reis hebben jullie gemaakt 😘
  5. Isabella:
    18 december 2018
    Wat hebben jullie een mooie reis gemaakt. Een belevenis die ze niet meer kunnen afpakken. Hele goede terugreis en tot gauw😘