Newcastle

11 december 2018 - Newcastle, Australië

Vanochtend zijn we in de auto gestapt en hebben we onze reis voortgezet naar Newcastle. Dit was ongeveer 4,5 uur rijden dus het was wel een ''reisdag'' vandaag. Onderweg wat boodschapjes gedaan en volle goede moed naar het hostel toe.

Newcastle 3

Toen wij om 13.00 aankwamen was de manager er nog niet, maar werden wij geholpen door een andere backpacker. Deze was alleen al dronken en wanneer wij vroegen wat er voor leuks te doen was in de stad kon hij alleen maar zeggen: stappen! bier drinken! pubs! -- niet echt wat wij zochten op een dinsdagmiddag om 13.00.

We zijn de auto ingestapt en hebben maar gewoon het centrum ingetypt op de Tom Tom. We hebben wat langs de haven gelopen, koffie gedronken en de boodschappen voor het avondeten ingeslagen.

Newcastle 1 Newcastle 2

Eenmaal terug in het hostel, rond een uur of 17.00 was de manager er wel. Deze was voor mijn gevoel ook dronken, maar goed. We zijn ingecheckt en gaan naar de kamer toe. We worden vergezeld door een man die naar accommodatie zoekt en tijdelijk in dit hostel slaapt. Het kan niet beter :) We gaan naar de keuken om onze tas met boodschappen koud te zetten en hebben het idee dat ze hier nog nooit drie meiden hebben gezien, ook al zijn er nog meer meiden - maar tja.... Wat een grap is dit hostel, ook al kan je dit geen hostel noemen, maar eerder een soort gesticht.

We gaan lekker douchen en snel onze ogen dicht doen - des te eerder is het morgen. Dan vertrekken we naar onze eindbestemming van deze reis: SYDNEY! onwijs veel zin in.