Rainbow Beach

1 december 2018 - Rainbow Beach, Australië

Vanochtend zijn wij om 07.00 in de auto gestapt om aan onze lange reisdag te beginnen ( totaal 560 kilometer) Als eerste stop hadden wij town of 1770. Dit zou een toeristische trekpleister moeten zijn, maar wij vonden het tegenvallen. Er was wel een leuk uitzichtpunt en er lag een boomstam als gedenksteen voor een schip die gezonken was. Het was indrukwekkend om te zien hoe de mensen aan boord op deze manier herdacht worden.

Route rainbowbeach Boom gedenksteen Boom gedenksteen 2 Uitzichtpunt

Hierna zijn wij doorgereden naar onze eindbestemming van vandaag namelijk rainbow beach. Onderweg zijn wij langs een stuk gekomen waar recent een bosbrand was geweest. Er was nog veel rook te zien en de bomen waren nog smeuig. Overal op de weg lagen dode Kangaroos, waarschijnlijk gevlucht voor het vuur. We hebben het gaspedaal een beetje ingetrapt en zijn snel doorgereden - toch een beetje spannend.

Eenmaal aangekomen in ons hostel hadden we een briefing voor morgen. Dan gaan we namelijk naar fraser island tot dinsdag. Fraser is echt back to basic. 1 rugzak mag mee, 2 dollar voor een douche moet je betalen, we  slapen in een tent, er is geen WiFi of bereik en er zijn een tal van enge dieren op het eiland.  Ik ben zeer benieuwd haha. De foto’s van vandaag volgen later (WiFi op de laptop werkt niet) en dinsdag zal de blog van Fraser Island komen :)

Next stop: Fraser Island

1. Oma opa .:
    1 december 2018
    Kijk maar uit met die enge dieren .en dan in een tent wel spannend .🎭⛺️🏕🦂🕷🐅🦉
  2. Mama:
    1 december 2018
    We zijn weer erg benieuwd naar je ervaring op het eiland!😘