Whitsunday Island

30 november 2018 - Whitsunday Island, Australië

Woensdagochtend zijn wij uitgecheckt bij ons hostel in Airlie Beach en zijn wij richting de haven gereden. We zijn de winkelstraat doorgelopen en rond 14.00 zijn wij op de boot gestapt naar Whitsunday Island. De boot was mega heftig en we kwamen zeiknat aan op bestemming. Het resort maakte alles goed. Het was zo enorm, mooi, luxe en goed geregeld. Bij aankomst stond er een grote plank klaar met lekkere dingen.

Snack aankomst

We zijn daarna gaan zwemmen en hebben een rondje gelopen over het resort. Om 19.30 kregen wij avondeten. Ook weer super goed voor elkaar. Daarna was er nog een kampvuur bij het strand, ook erg leuk! Op weg naar de kamer kwam ik nog een reuzenpad tegen :)

Badkamer whitsunday Reuzenpad Palmbomen Schommel Schommel met zijn 3

Donderdagochtend hadden we al om 07.00 ontbijt om vervolgens om 08.00 met de boot te vertrekken voor onze dagtrip. De eerste stop was om te snorkelen tussen het koraal. De tweede stop was om te snorkelen dus grote zwarte vissen. Erg gaaf om te doen! De derde stop was het paradijs op aarde namelijk Whitehaven Beach! Witte stranden, blauw water en weinig mensen te bekennen. We hadden hier twee uurtjes vrije tijd, maar dat had wel twee weken mogen zijn - zo mooi.

Whitsunday Whitsunday Uitzicht whitsunday Whitsunday Uitzicht whitsunday

Bij aankomst in het resort stond er weer een lekkere plank met snacks op ons te wachten. We hebben daarna nog wat gezwommen, naar de zonsondergang gekeken en om 20.00 stond er lekkere thaise kip voor ons klaar. Er werkte een Nederlands meisje op het resort dus daar hebben we in de avond wat mee gekletst.

Vrijdagochtend zijn we nog wezen snorkelen om grote schildpadden te spotten. De schildpadden dachten er helaas anders over, dus deze niet gespot. Om 12.00 waren wij weer terug in Airlie Beach en zijn we begonnen aan onze lange reis naar Rockhampton. Onderweg hebben we een stuk of 10 wilde kangaroos gespot dus dat maakte de reis compleet! We hebben nu aardig wat kilometers erop zitten dus het wordt vroeg slapen vanavond. Morgen om 07.00 vervolgen we onze reis naar Rainbow Beach met als tussenstop het plaatsje 1770.

Route naar Rockhampton

Next stop: Rainbow Beach

1. Mama:
    Bizar,wat een mooie foto's!😘
  2. Corre rietbergen:
    30 november 2018
    mooi reisverslag leuk om je zo te volgen
  3. G. Van Zoelen:
    Geweldige foto's!!!
  4. Mama:
    1 december 2018
    Dacht dat het niet mooier kon maar je blijft ons verbazen 😉😘