Fraser Island

4 december 2018 - Fraser Island, Australië

Zondagochtend zijn wij in alle vroegte vertrokken met de 4x4 auto's naar Fraser Island.

Auto fraser

De groepen werden vooraf gemaakt en daarmee zou je de komende dagen optrekken, dus samen rijden, koken etc. Wij hadden een stelletje in de groep, 2 Zweedse meiden en een Duitse meid. Achteraf gezien was het leuker geweest om zelf groepen op te stellen want er zaten aardig wat Nederlanders in de andere groepen. Toen we aankwamen op Fraser Island werden wij begroet door Dingo's. (Wilde honden die je absoluut niet mag aanraken)

Dingo Dingo

Ons eerste stop was een groot meer waar we lekker konden zwemmen. Om daar te komen moesten er stukken over het strand worden gereden, maar ook door het regenwoud. De ritten waren zo heftig dat je gewoon uit de stoel werd geveerd. Wel erg gaaf!

Uitzicht meer 1 Meer 1

Hierna zijn we lekker ergens wezen lunchen en hebben we wat uurtjes rond gereden met de auto. We zijn nog gestopt bij een schipswrak. Deze was nu goed te bereiken door de stand van het water. Alles op dit eiland moet je wel zorgvuldig doen. Je mag bijvoorbeeld ook niet dichtbij het wrak komen en zo zijn er nog 1000 regels wat allemaal niet mag op het eiland.

Schipswrak

Eenmaal terug op de camping hebben wij met de groep gekookt en gegeten. Even later nog een drankje gedaan en een kijkje genomen in de ''disco''. Dit stelde alleen niets voor, maar de Engelse hadden het er erg leuk! Eenmaal in de tent begon de ellendige lange nacht. We kregen alleen een slaapzak en dat was het. Je lag dus letterlijk op de grond in de tent met duizenden insecten om je heen, spinnen, slangen en ratten. Het was een vreselijke nacht.

Tent

Maandagochtend waren wij blij dat we om 06.30 de tent uit konden en lekker aan de dag konden beginnen. We hebben met de groep ontbeten en zijn toen in de auto's gestopt. We zijn eerst naar een champagne Pool gereden. Dit waren stukjes tussen de rotsen waar je kon zwemmen zonder bezoek te krijgen van haaien. Dit was heel mooi om te zien! Daarna zijn we naar een hele grote klif gegaan waar je een mooi uitzicht had. Vanaf de klif kon je beneden in de zee grote schildpadden en haaien spotten. Super gaaf! Op het einde zijn we nog naar een soort wildwaterbaan gegaan waar je met banden naar beneden kon. Dit was midden op het strand dus een indrukwekkend gezicht. Helaas geen foto's van.

Uitzicht klif Uitzicht klif 2 Afdruk zand

Eenmaal terug op de camping hebben we weer gekookt en gegeten met de groep. Toen ik naar het toilet ging kwam de schrik van mijn leven (en van iedereen op de camping). Ik denk dat onderstaande foto's genoeg zeggen - heel de camping liep leeg.

Spin Spin 2

Na nog een ellendige nacht (nu al helemaal met die spin in mijn hoofd) was het eindelijk weer ochtend en brak de laatste dag aan op het eiland. We moesten 40 minuten lopen naar een zandvlakte die over zou gaan op een meer. Hier hebben we lekker een uurtje gezeten en zijn daarna met de auto teruggegaan naar de boot.

Uitzicht meer 3Op de autoOp de auto Groepsfoto Groepsfoto 2

Eenmaal terug op het vaste land hebben we onze auto gepakt en zijn we twee uurtjes door gaan rijden naar onze plek voor de komende twee dagen; Noosa! Een super fijn hostel met een grote schone keuken, ruime kamers, goede wifi (want die hebben we de afgelopen 2,5 dag niet gehad) en een heerlijke privé douche.

Morgen gaan we lekker Noosa verkennen!

1. Opa Oma:
    4 december 2018
    En ook weer een hele prachtige ervaring .mooi hoor .en dat alles maak je maar mooi mee ....ik mis je wel ..😍 maar geniet van alles zo te lezen doen jullie dat wel ..Doei Lievie 😘