Magnetic Island

27 november 2018 - Magnetic Island, Australië

Zondagochtend hebben wij uitgecheckt in Townsville en hebben wij rond 10.00 de boot genomen naar Magnetic Island. Op de haven nog even snel op de wifi gezeten want op het hotel ''zouden'' wij geen wifi hebben. Na ongeveer 20 minuutjes varen kwamen wij aan op Magnetic Island.

Aankomst magnetic

We hebben daar de bus genomen naar ons hostel. Een super mooi park met allemaal huisjes aan het water. Fijn wakker worden pal aan het strand.Er was een groot zwembad met allemaal ligbedjes EN er was wifi :) Paniek voor niks..

Uitzicht kamer Uitzicht kamer 2.0

We zijn na het inchecken met de bus naar een markt aan het strand geweest. Het was een kleine markt met een paar kraampjes. Wel stond er een Nederlandse vrouw met poffertjes. Ze woonde al 30 jaar in Australië. We hebben een portie poffertjes op het strand op en zijn toen teruggegaan naar het hostel. We hebben de rest van deze dag aan het zwembad gelegen en in de avond hebben we met een paar mensen ''beerpong'' gespeeld.

Markt magnetic Poffertjes

Maandagochtend zijn wij om 06.30 opgestaan om de Forts Walk te doen. Dit zou een mooie route zijn van 4,5 kilometer en dan zou je ongetwijfeld een koala spotten. Wij in alle vroegte erheen want dan zou het niet zo warm zijn ... om 08.00 was het alleen al 30 graden dus het was alsnog bloedje heet. Het was wel een mooie route om te lopen, helaas geen koala te zien.

Koala bord Forts walk 1 Forts walk 2 Forts walk 3 Forts walk 4 Forts walk 5

Rest van de dag hebben we liggen puffen en zweten aan het zwembad. In de avond hebben we met het hostel bingo gespeeld. Het was meer een disco dan bingo, maar wel erg leuk! Er kwam nog een walibi langs gewandeld (een klein type kangaroo) dus was een geslaagde avond.

Dinsdagochtend hebben we Magnetic Island afgesloten met een lekker ontbijtje en hebben we de boot teruggenomen naar Townsville. Hier hebben we de auto gepakt en zijn we naar Airlie Beach gereden (277 kilometer). Morgen beginnen we aan onze trip naar Whitsunday Island!!

Ontbijt Route Townsville Airlie beach Pappegaai

Next stop: Whitsunday Island

1. Mama:
    Prachtige foto's,blijven genieten!😘
  2. Mama:
    27 november 2018
    Ziet er prachtig uit zeg,ontzettend trots op je 😘
  3. Isabella:
    27 november 2018
    Wouw wat mooi allemaal! Je zal ze hopelijk nog wel tegenkomen. XX
  4. Opa Oma:
    28 november 2018
    Hoi Naomi en weer genoten van je belevenis .echt te gek jij zo beetje de andere kant van de wereld en zoveel beleven prachtig hoor geniet ervan .
    Nu even iets van mij en niet van Oma . Vanmorgen Floor ln de regen en mist weer naar huis gehaald.Floor blij Oma blij en ik ook! is wel even wennen na de zon om in de morgen om 7 uur buiten te zitten met een kop thee , nu binnen met CV aan.Maar reeds geboekt voor volgend jaar en nu minstens 5 weken aan een stuk ,dus voor jullie misschien een leuk stekje om even over te komen. Nu weer ff ik Oma dus je kan altijd ff over komen volgend jaar duurt nog zo lang hier dikke knuffels van ons ook Floor 😅😅😍👍😇