Townsville

24 november 2018 - Townsville, Australië

Vanochtend hebben we uitgecheckt in Cairns en zijn we in de auto gestapt op weg naar Townsville. Het is een reis van 370 kilometer dus we hebben besloten om wat mooie stops in te lassen. Van een Nederlands stel in het hostel hadden we wat tips gekregen en deze hebben we opgevolgd.

Foto van de weg

Als eerste zijn we gestopt bij de Babinda Boulders. Dit was een meertje waar je lekker kon zwemmen. Hier zijn we een uurtje wezen zwemmen en zonnen.

Hierna zijn we doorgereden naar de tweede stop: Josephine Waterfalls. Het was een pad door een woud om er te komen, maar het was zeker de moeite waard. Klimmend over rotsen kon je bij het water komen en kon je de rotswanden als glijbaan gebruiken. Hier waren nog twee Nederlandse meiden waar we even mee hebben gekletst.

Stop 2 Stop 2 Stop 2

Hierna hebben we het laatste en het langste stuk gereden naar onze eindbestemming. We hadden eigenlijk nog een derde stop in gedachten, maar dan zouden we in het donker aankomen in Townsville en het wordt overal afgeraden om in het donker te rijden in verband met overstekend wild. Rond 17.00 kwamen we aan in Townsville, hebben we een boodschapje gedaan en ingecheckt in de accommodatie. De accommodatie wordt gerund door een oudere vrouw en dat is wel te zien aan de inrichting van de slaapkamer :) We hebben lekker wat gegeten, ons eerste wasje gedraaid en gaan bijkomen van de reis.

Townsville Slaapkamer

Morgen stappen we op de boot naar Magnetic Island. Het kan zijn dat daar geen wifi of bereik is dus dan laat de volgende blog even op zich wachten!

Next stop: Magnetic Island